torsdag 29 september 2011

Tankar som tänker

För tillfället sitter jag ihopkurad i soffan och stickar på min mors pannband. När jag sitter och handarbetar så kommer ofta tankar till mig, från ingenstanns. Om två - tre år så vill jag ha barn och börja bilda familj, det är solkklart för mig, och så ska jag ha ett "riktigt" jobb 7-16. Jag vill ha ett mysigt fint hus som min familj ska bo i. Men sen kommer dessa tankar ...... HUR många barn kommer jag att vilja ha ? VAD för jobb, liksom vad i hela friden ska jag utbilda mig till för att ha ett jobb som jag vill jobba med ? ? VART fan ska jag bo då ? ? ?  Och tänk om tiden visar sig ha fel . . . .   Tanken skrämmer en lite. Jag har ju en tidsplan, men hur vet man? HUR vet man att det kommer och bli så som man allra helst önskar ? Tiden är så oförutsägbar. Jag vet.. Det finns förmodligen värre problem i världen, som alla människor i Somalia, att de kommer svälta och dö ihjäl, krig och mördare och what the shit. Men det här är MINA issues..... Tack för att jag fick lätta mitt lilla hjärta och jag önskar eder en god natts sömn <3 Just det .... World peace . . .

Jag somnar med lite inspiration i mina drömmar . . . . .


xoxo


2 kommentarer:

L ♥ / w a z u p sa...

Snurrar runt med samma tankar.. hur vet man? Tänk om det inte händer? :|

Försöker vara sådär positiv och harmonisk och tänka att tjusningen med livet är att man faktiskt inte vet vad som kommer hända. MEN VAFAN! Jag vill, jag vill, jag vill!

LinaLull sa...

Skönt att jag inte är ensam med det tänkandet, trodde jag var weird som tänker så. Jag tror att man måste kämpa och prioritera sina planer för att få som man vill ha det. Ha det fint.