tisdag 20 september 2011

Symöte

Arbetsdagen är ännu inte över... Dock så far jag inte iväg förens 16:30, så det känns fint att få koppla av och få sätta klorna i denna lilla sak som har fått ligga ett slag. Det som är kvar är att sticka färdigt vänster ärm och sy ihop vänstra sidan av tröjan, att sticka en liten liten resårkrage för och dölja den "felfria" ringningen, och så anser jag att två små tryckknappar ska få sys fast i vänster axel ^^,

För att få en "tjejigare" touch på tröjan så funderar jag på att virka en blomma och fästa på den....
Vad tror ni?? Blir det fint /fult? To much??




Den kommer nog tyvärr inte att färdigställas idag, men nästa vecka ska den vara så gott som färdig. Jag tillåter mig inte att börja med något nytt förens jag avslutat det som jag har påbörjat. Dels p.g.a att någon annan här hemma vill ha sin halsduk färdig ^^, d.v.s min sambo, J.
Nu så ska det stickas vidare här hemma.


xoxo

3 kommentarer:

Fröken Lull sa...

tillåt mig påpeka att halsduken påbörjades hösten 2010.... ;)

Ann-Marie sa...

En liten blomma tror jag blir jättefint. Fast tröjan är fin som den är.

LinaLull sa...

Jag ska klura lite på hur jag ska göra :) Tack !