tisdag 27 september 2011

Symötesdags ^^,

Wiiihuuu nu var det dags igen !

Den är härmed färdigställd.... Det känns oerhört bra ^^,
Jag ska påpeka att jag var på syjunta hos min kusin i fredags med mor,syster & moster. De var enorma stöttare om att tröjan skulle bli färdig till denna syjunta. Dessutom i lördags fick jag stöd , tillbringade en natt hos mor E för lite uppassning ^^, Det är uppskattat stöd. Tack ! ^^,


 Tröjan fick sig ingen blomma, jag tänker att det kan lilla T få i efterhand, som tillexempel ett hårband. Det skulle se rart ut ^^,

Sååååå..... Nu när tröjan är helt färdig, vill jag såklart fortsätta med något annat,något nytt som jag inte gjort på lääänge.
Sååååå ..... Jag började med detta igårkväll !


Ett pannband med 2 flätor, önskan från min mor E. Jag trodde jag hade glömt HUR man stickar flätor, men lättare sagt än gjort så gick jag in på http://garnstudio.com/lang/se/video.php?id=19 och så kom minnet tillbaka till mig ^^,

- Himla mysig känsla det är att sitta inne och sticka och känna vintertiden slingra sig närmre ju mörkare det blir ....

Jag kom på, när jag börjat sticka, att det skulle vara vackert med lite gnistrande pärlor mellan flätorna, man kan ju "sticka med pärlor" men det tänkte jag dock inte på. Så jag får sy fast några när pannbandet är färdigt = )


Garnet jag stickar med är Viking Superwash. 100% Ull Petrolfärgat.
Det är oerhört mjukt och skönt, beror nog på "wash-en"

Jag var även in till staden idag & igår för att inhandla rundsticka, det blev en 3,5. 80cm igår för att jag vill sticka en krage-halsduk, jag fick sååå fint garn på min födelsedag, IVRIG ! ^^, & idag köpte jag en 4. 60cm för att fästmannen J är så ivrig om sin mössa som han "beställt" utav mig ^^,



                                                                          

2 kommentarer:

FarmorMormorA sa...

Visst är det roligt att sticka flätor. Kom på att det var ett tag sedan jag gjorde det.
Och angående din kommentar hos mig... Klart du kommer att kunna det!!!

Lina sa...

Jag hade faktiskt glömt hur roligt det var :) Det satt långt inne men det finns alltid kvar ändå. Tack! det ska jag ta vara på att du sa! :)Det är klart jag kan :)