torsdag 15 september 2011

Det händer saker här hemma.....





Detta är något jag har velat fullfölja läääänge...... Dock förens nu har jag hittat "rätt" tyg till det.
Monogrammet broderade jag i Vadstena när jag gick Textil på Folkhögskolan. Jag har hela tiden tänkt.... Tänkt att jag ville visa att J.D betyder allt... Och såhär fick det bli ! Himla nöjd tjej.

Följ proceduren och skrolla nedåt.......


Min älskade overlock fick dammas av en smula...... hihi


Som ni kanske ser, bilden ger inte tyget någon rättvisa... Det är lila - och -vitrutigt.
Jag ville ha en rynkad volang runtom, dock så hade det gått åt myyycket mer tyg så jag veckade det lite vackert ^^,
Jag funderade länge och väl om jag skulle välja med.... Eller utan spets på broderidelen.....
Se hur det blev.....


Och till sist..... Helt färdigställt ! Denna kudde skall pryda våran fina säng ^^,


Med spetskant så hade det nog varit liiite "to much" så jag skippade det. ^^,
Och härmed så har jag tagit igen för symötet jag missade. hihi

Inga kommentarer: